Konferencja Zarządzanie w warunkach niepewności

1 czerwca 2022 r. we WSZOP odbyła się konferencja naukowa “Zarządzanie w warunkach niepewności” organizowana we współpracy z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Konferencja wpisała się w obchody Jubileuszu 20-lecia Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.

Uczestnicy wydarzenia podjęli tematykę zarządzania w warunkach kryzysu jako przestrzeni będącej miejscem biznesu, pracy, nauki i innych podejmowanych działań w sytuacji zagrożeń.  

Konferencja miała charakter hybrydowy, co pozwoliło wielu uczestnikom zdalnie wziąć udział w panelach i przedstawić referaty. Patronat nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Katowice i Urząd Miasta Bielsko-Biała. 

Czynny dział w konferencji mieli pracownicy naukowi z kraju i zagranicy m.in.
WSZOP, ATH Bielsko, Politechniki Śląskiej, Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu, Narodowego Uniwersytetu Ekonomicznego im. Simona Kuznetsa w Charkowie oraz przedstawiciele biznesu:

  • OSOM Group producent niepowtarzalnych zjeżdżalni stalowych
  • Inostalex firma z 20-letnim doświadczeniem w zakresie dostaw wyrobów stalowych
  • Pointpack budujący rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej 
  • Ideo Force software house i agencja interaktywna

Celem przewodnim była dyskusja i wymiana doświadczeń praktyków i naukowców m.in. na temat wizerunku firmy, zarządzania komunikacją, przepływu informacji, strategii podatkowych i logistyki w dobie kryzysu. Nie bez znaczenia, jako efekt spotkania,  jest rozwój sieci kontaktów i edukacja młodych badaczy. 

W konferencji wzięli udział również studenci ATH, Politechniki Śląskiej oraz studenci kierunku International Business Management we WSZOP. Wystąpienia prezentowane w języku polskim i angielskim były tłumaczone symultanicznie. 

Celem konferencji była również popularyzacja tematyki zarządzania w warunkach niepewności w śląskim i krajowym środowisku młodych naukowców i studentów oraz wymiana wiedzy i doświadczeń związanych z wpływem obecnej sytuacji geopolitycznej na zarządzanie biznesem i marketing. 

Program konferencji