Kim jest Rzecznik Praw Akademickich?
Rzecznik Praw Akademickich (ang. Academic Ombudsman) to osoba, do której studenci oraz pracownicy mogą zwracać się w sprawach dotyczących m.in. naruszenia godności, mobbingu, molestowania, dyskryminacji, niesprawiedliwego traktowania, sporów na płaszczyźnie nauczyciel akademicki – student. Rzecznik podejmując stosowne działania kieruje się m.in. bezstronnością, neutralnością oraz poufnością. Ponadto w zakresie powierzonych mu zadań jest niezależny od jednostek organizacyjnych i organów Uczelni.
Co należy do zadań Rzecznika Praw Akademickich?
Do zadań Rzecznika należy m.in.:
- wspieranie pracowników i studentów w rozwiązywaniu konfliktów oraz minimalizowanie ich negatywnych skutków,
- pomoc w polubownym rozwiązywaniu sporów pomiędzy pracownikami i studentami, w tym m.in. w zakresie nierównego traktowania, mobbingu, molestowania,
- przedstawianie władzom Uczelni rekomendacji w zakresie zmian zmierzających do poprawy funkcjonowania Uczelni,
- uczestniczenie w postępowaniu dyscyplinarnym na wniosek pracownika, studenta.
Kto może składać wniosek do Rzecznika Praw Akademickich i co powinien on zawierać?
Wniosek o podjęcie czynności może składać organ Uczelni lub członek społeczności akademickiej WSZOP, w każdej dostępnej formie. Rzecznik może działać również z własnej inicjatywy.
Należy jednak mieć na uwadze, iż wniosek powinien zawierać dane osoby zgłaszającej oraz opis stanu faktycznego wraz z określeniem problemu. Brak podania danych osobowych skutkuje nierozpoznaniem wniosku przez Rzecznika.
Kontakt
– 16.07, 16:00 – 17:30,
Spotkanie indywidualne
Na spotkanie (poza ww. dniami i godzinami dyżurów) można umówić się z Rzecznikiem za pośrednictwem komunikatora internetowego MS Teams lub poczty elektronicznej.