Konferencja Zarządzanie w warunkach niepewności
1 czerwca 2022 r. we WSZOP odbyła się konferencja naukowa “Zarządzanie w warunkach niepewności” organizowana we współpracy z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Konferencja wpisała się w obchody Jubileuszu 20-lecia Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Uczestnicy wydarzenia podjęli tematykę zarządzania w warunkach kryzysu jako przestrzeni będącej miejscem biznesu, pracy, nauki i innych podejmowanych działań w sytuacji zagrożeń.
Konferencja miała charakter hybrydowy, co pozwoliło wielu uczestnikom zdalnie wziąć udział w panelach i przedstawić referaty. Patronat nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Katowice i Urząd Miasta Bielsko-Biała.
Czynny dział w konferencji mieli pracownicy naukowi z kraju i zagranicy m.in.
WSZOP, ATH Bielsko, Politechniki Śląskiej, Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu, Narodowego Uniwersytetu Ekonomicznego im. Simona Kuznetsa w Charkowie oraz przedstawiciele biznesu:
- OSOM Group producent niepowtarzalnych zjeżdżalni stalowych
- Inostalex firma z 20-letnim doświadczeniem w zakresie dostaw wyrobów stalowych
- Pointpack budujący rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej
- Ideo Force software house i agencja interaktywna
Celem przewodnim była dyskusja i wymiana doświadczeń praktyków i naukowców m.in. na temat wizerunku firmy, zarządzania komunikacją, przepływu informacji, strategii podatkowych i logistyki w dobie kryzysu. Nie bez znaczenia, jako efekt spotkania, jest rozwój sieci kontaktów i edukacja młodych badaczy.
W konferencji wzięli udział również studenci ATH, Politechniki Śląskiej oraz studenci kierunku International Business Management we WSZOP. Wystąpienia prezentowane w języku polskim i angielskim były tłumaczone symultanicznie.
Celem konferencji była również popularyzacja tematyki zarządzania w warunkach niepewności w śląskim i krajowym środowisku młodych naukowców i studentów oraz wymiana wiedzy i doświadczeń związanych z wpływem obecnej sytuacji geopolitycznej na zarządzanie biznesem i marketing.