Misja i wizja
Misją Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach jest kształcenie dostosowane do potrzeb społeczeństwa ponowoczesnego, regionalnego rynku pracy, zapewniające zatrudnienie absolwentom.
Misja realizuje się we wszystkich płaszczyznach działania Uczelni: naukowo-dydaktycznej, ogólnokulturalnej i wychowawczej. Uczelnia jest nastawiona na różne formy współpracy ze środowiskiem gospodarczym i społecznym, uczestniczy w międzynarodowych projektach badawczych oraz wymianie doświadczeń kadry naukowej i studentów.
Działalność naukowo-dydaktyczna WSZOP obejmuje obszary kształcenia z zakresu:
- bezpieczeństwa pracy z uwzględnieniem humanizacji pracy w relacji człowiek – praca – środowisko,
- bezpieczeństwa pożarowego,
- projektowania i eksploatacji urządzeń technicznych, obiektów budowlanych oraz instalacji przemysłowych w świetle bezpieczeństwa życia i zdrowia ludzkiego,
- zarządzania produkcją i usługami w aspekcie informatycznych systemów wspomagania i modelowania,
- bezpieczeństwa zorientowanego na przeciwdziałanie zdarzeniom kryzysowym i na rozwój metod ratownictwa,
- zarządzania z uwzględnieniem aspektów psychologicznych i kulturowych w środowisku pracy,
- studiów kulturoznawczych w aspekcie kształcenia aktywnego obserwatora i moderatora życia kulturalnego,
- języków obcych, jako środka porozumiewania się i poznawania różnorodności kulturowych we współczesnym świecie.
Wypełniamy swoją misję poprzez realizację następujących zadań:
- rozwój działalności dydaktycznej,
- rozwój kadry naukowo-dydaktycznej,
- rozwój działalności naukowo-badawczej,
- rozwój współpracy z otoczeniem zewnętrznym,
- rozwój infrastruktury strukturalno-organizacyjnej.
Wizja
Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach będzie dążyć do wzmocnienia swojej pozycji jako Uczelni rozpoznawalnej w zakresie podnoszenia ogólnej świadomości i wiedzy oraz kształtowania postaw społecznych w obszarze bezpieczeństwa publicznego, bezpieczeństwa technicznego, a w szczególności bezpieczeństwa pracy.
WSZOP otwarta na otoczenie społeczne, coraz szerzej będzie włączać się w wykonywanie zadań z dziedziny edukacji dla osiągnięcia celów regionalnej polityki społeczno-gospodarczej. Priorytetem działalności będą kierunki studiów i badania naukowe z zakresu problemów związanych z bezpieczeństwem, ochroną zdrowia, kulturą i regionem.